Syksy tuli. Oon tän viikon ollu eräässä koulussa open sijaisena ja aamulla töihin polkiessani sen parhaiten huomaa; kylmä on, korvat jäätyy. On pakko laittaa hattu päähän. Huomenna on viimonen päivä, helppo sellainen; vain kolme tuntia. Sitten menen pitämään palaveria viikon päästä olevasta isoskoulutusleiristä ja ensi kevään yhteisvastuukeräyksen tiimoilta järjestettävästä "systeemistä". (Systeemi on hyvä sana kuvata sitä josta ei vielä tiedä minkä kokoinen ja muotoinen tapahtuma on tulossa...) No kuitenkin, oon siis lupautunut vastaamaan jostain draamallisesta osuudesta, tod. näk. tanssista jos saan viimekeväisen jengin kasaan. Ois kiva tehdä samojen tyttöjen kanssa uusi prokkis ja tällä kertaa voisin kuvitella meneväni itekin lavalle.

Niin tanssista sen verran, että alotin viime lauantaina kansalaisopistossa aikuisbaletin alkeet. Aina kun mä tosta jonkun kanssa puhun ja nytkin pelkkä sanojen kirjoitus teetti sen, että ryhti paranee ja tulee jotenkin ballerinamaisen ylväs olo. No, se oli yllättävän raskasta siihen nähden että me vain liuteltiin jalkoja pitkin lattiaa, vähän jalan heittoja ja venyttelyä. Mutta se onkin laatu eikä määrä. "Pieni sitkeä liike" huuteli opettaja. Ja mähän puhun kohta sujuvaa ranskaa... no juu, en tosiaan. Mietin siellä tunnilla, että onkohan mun ensi kerralla todella tarkotus muistaa joka liikkeen nimi... se vielä ehkä menis että pyydettäessä osaisin jotenkin hakea sen liikkeen mutta jos pitäis itse ääneen lausua, niin jo tulis raja vastaan. Katsotaan jos jouluun mennessä osaisin sanoa muutakin kuin plié tai pas de bourree. Se oli kuitenkin kaiken kaikkiaan ihanaa, tai ehkä mä vaan jo etukäteen olin niin innoissani sinne menosta etten suostu edes ajattelemaan etteikö se olis kivaa. Nyt sitten vaan metsästän balettitossuja, siis ei mitään kovakärkisiä varvastossuja, vaan harjoitustossuja jotka ainakin netistä löytämieni kuvien perusteella tuntuvat jalassa ihanaiselta!! Olen siis innoissani, sellainen tunne on siis mahdollista tässä elämässä saavuttaa.

hei hei, aikaraja tuli vastaan!!